تبلیغات اسپانسری اینستاگرام – تفاوت اسپانسری با دیگر تبلیغات در اینستاگرام

 تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام می باشد. امروزه اینستاگرام به بستری بسیار مناسب برای پیشرفت کسب و کار ها و برند های مختلف تبدیل شده است. همان طور که می دانید یکی از ترفند های اصلی پیشرفت کسب و کار های مختلف، تبلیغات می باشد؛ اینستاگرام در حال حاضر به فضایی بسیار مناسب برای ارائه کمپین های تبلیغاتی تبدیل شده است.

اینستاگرام توانسته است در سالیان اخیر، تعداد کاربران خود را افزایش دهد؛ تعداد کاربران اینستاگرام فرصتی برای کسب و کارها است که بتوانند از طریق تبلیغات، به فالوورهای خود اضافه کنند. یکی از روش های تبلیغ در اینستاگرام، روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام می باشد.

هر تبلیغی در اینستاگرام دارای هزینه ای است؛ همچنین تبلیغ های موجود در اینستاگرام مارکتینگ ، هر کدام با روش های خاصی انجام می شوند. تبلیغات  اسپانسرینگ اینستاگرام از جمله روش های تبلیغاتی هستند که بازدهی فوق العاده ای دارند؛ این نوع تبلیغات به شدت برای برند ها و کسب و کار ها توصیه می شوند. سایت نیوموج در ادامه قصد دارد بیشتر به توضیح تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بپردازد. همراه ما باشید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

این روزها روش های تبلیغاتی بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند که هر کدام از آن ها، می توانند گزینه خوبی برای شما باشند؛ ولی قبل از انتخاب خود، این بخش را مطالعه کنید تا با بهترین روش تبلیغاتی در اینستاگرام نیز آشنا شوید؛ در حال صحبت کردن درباره تبلیغات اسپانسری هستیم؛ روش تبلیغاتی که با توجه به ویژگی های خاصش، می تواند هر پیجی را پیشرفت دهد. ماهیت این نوع روش تبلیغاتی از نام آن پیدا است. شما در تبلیغات با روش اسپانسری، در واقع دارای یک نوع حمایت هستید.

در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام، اسپانسر شما خود اینستاگرام است. در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام شما می توانید فیلتر های خاصی را برای مخاطبان تبلیغ خود در نظر بگیرید؛ به طور مثال می توانید مشخص کنید که چه مخاطبی در چه رده سنی، محتوای تبلیغاتی شما را نگاه کنند.

یکی از ویژگی های احتمالی که در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام وجود دارد، بازگشت مشتریان قبلی است.استفاده از این روش کمک می کند مخاطبینی را از کشور های مختلف و همچنین به طو رغیر مستقیم در پیج خود جذب کنید. این ویژگی در صورت عملی شدن، می تواند برای هر گونه کسب و کاری عالی باشد. وقتی صحبت از کسب و کار در اینستاگرام می شود، خود به خود پای بازاریابی هم وسط می آید. تقریبا تمامی کسب و کار های اینستاگرام می دانند که برای بازاریابی مناسب، نیاز به پیاده سازی تبلیغات دارند؛ اما همه آن ها نمی دانند که تبلیغات اسپانسری از هر تبلیغ دیگری، می تواند بازخورد بهتری را داشته باشد.حمایتی که اینستاگرام در این روش تبلیغاتی می کند بسیار مورد اهمیت است. آن ها ارزش برند، فعالیت و بودجه ای که شما پرداخت می کنید را لحاظ می کنند. در ادامه بیشتر به ماهیت این روش تبلیغاتی می پردازیم.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام چه مزایایی را دارند؟

در بخش قبلی به طور کامل از ماهیت و چیستی تبلیغات اسپانسری اینستاگرام آگاه شدید؛ حال بایستی بدانید که مزایای این نوع روش تبلیغاتی بسیار گسترده تر از این حرف ها است. در واقع هر روش تبلیغاتی در اینستاگرام، دارای مزایا و معایبی می باشد. معایب در این روش تبلیغاتی به حداقل خود نسبت به روش های دیگر رسیده اند و مزایای آن، می تواند از کاربری را ترغیب به استفاده کند. در ادامه به تعدادی از مهم ترین این مزیت های می پردازیم.

  • در این روش اسپانسر تبلیغاتی شما، مستقیما خود اینستاگرام می باشد.
  • با توجه به اسپانسر شما در این روش تبلیغاتی، اعتبار بالایی را پیج شما کسب و کند.
  • هیچ گونه فالووری فیکی از طریق تبلیغات حمایت شده دریافت نخواهید کرد.
  • مخاطبان محتوای تبلیغاتی شما، هدفمند و فعال هستند.
  • تعداد بازدید های تبلیغ شما به صورت دقیق تعیین می شود.
  • می توانید برای پست تبلیغاتی خود فیلتر در نظر بگیرید؛ به طور مثال می توانید تعیین کنید مخاطبان تبلیغ از چه کشور و چه رده سنی باشند.
  • در تبلیغ خود می توانید از لینک نیز استفاده کنید.
  • گزارشی دقیق و کامل از آمار تبلیغ اسپانسری به شما داده می شود.

چگونه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام ایجاد کنیم؟

تا به این جای کار، مقداری با ماهیت تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام آشنا شدید؛ حال بهتر است متوجه شویم که چگونه می شود از این روش تبلیغاتی استفاده کرد. بهترین راه برای ایجاد تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده از سرویس facebook ad manager می باشد. برای ایجاد تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام مرحل زیر را دنبال کنید.

کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید

در مرحله اول استفاده از روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام وارد حساب کاربری خود در facebook ad manager شوید و به بخش campaigns بروید؛ سپس بر روی گزینه create کلیک کنید تا یک کمپین تبلیغاتی برای شما ایجاد شود.

نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید

در این قسمت بر روی گزینه complete campaign کلیک کنید؛ در واقع برای راه اندازی یک کمپین اسپانسری اینستاگرام باید این گزینه را انتخاب کنید.

برای تبلیغ اسپانسرینگ خود هدف گذاری کنید

دقت داشته باشید که هر نوع هدفی در این بخش برای تبلیغ خود انتخاب کنید، بر روی هزینه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام تاثیر خواهد گذاشت؛ چرا که اینستاگرام تبلیغ اسپانسری را طوری منتشر می‌کند که مطابق هدف شما بازخورد دهد.

مخاطبان تبلیغ اسپانسری خود را مشخص کنید

در این بخش شما می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی محتوای تبلیغ فوق را ببینند؛ در واقع این بخش به شما کمک می‌کند که به طور هدفمند تبلیغ اسپانسری اینستاگرام را انجام دهید.

محل نمایش تبلیغ اسپانسری خود را مشخص کنید

در این بخش می‌توانید مشخص کنید که تبلیغات اسپانسری شما در چه بستری نمایش داده شود؛ طبیعتا باید در این بخش اینستاگرام را انتخاب کنید.

بودجه بندی خود را انتخاب کنید و محتوای تبلیغ را تولید کنید

در این بخش شما می‌توانید انتخاب کنید که نوع بودجه بندی به صورت اتوماتیک یا دستی مشخص شود؛ همچنین در این بخش باید به تولید محتوای تبلیغات اسپانسرینگ خود بپردازید.

تفاوت تبلیغات اسپانسری اینستاگرام با دیگر تبلیغات های اینستاگرام

در بخش قبلی، به چگونگی ایجاد تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام پرداختیم؛ حال بهتر است مقداری بیشتر ماهیت این نوع تبلیغات را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که می دانید، در اینستاگرام چندین نوع روش تبلیغاتی وجود دارد؛ روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام، کاملا با دیگر روش ها متفاوت می باشد. در نگاه اول شاید تفاوتی میان تبلیغات اسپانسری اینستاگرام با دیگر تبلیغات دیده نشود؛ اما نحوه تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام نسبت به دیگر تبلیغات دارای دو تفاوت کلی می باشد؛ در ادامه به این دو تفاوت می پردازیم.

تولید محتوا در تبلیغات اینفوئنسری اینستاگرام

اصلی ترین تفاوت روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام با دیگر روش ها، در محتوای آن است. محتوای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام برای مخاطبان متفرقه هم نمایش داده می شوند؛ منظور از مخاطبان متفرقه، مخاطبانی است که هنوز اقدام به فالو شما نکرده اند. نحوه تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام، نیازمند محتوایی بسیار قوی تر از دیگر تبلیغات می باشد.

 افزایش نرخ تعامل و تاثیر تبلیغات اینقلوئنسری

تفاوت دیگری که در بین روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام با دیگر تبلیغات وجود دارد، افزایش نرخ تعامل می باشد. البته در دیگر روش های تبلیغاتی هم این افزایش نرخ تعامل وجود دارد؛ اما این مورد در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام بیشتر دیده می شود.

هزینه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چه میزان است؟

هر کاربر اینستاگرام قبل از این که به سمت یک روش تبلیغاتی برود، طبیعتا سعی می کند از نرخ هزینه آن تبلیغ باخبر شود؛ این مورد درباره روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام هم صدق می کند. به طور کلی نمی شود یک تعرفه دقیق و ثابت را برای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام مشخص کرد. هزینه ای که تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام در بر دارند، بر پایه یک سری موارد تعیین می شود؛ این موارد نظیر فیلتر های تبلیغ و مخاطبان تبلیغ مدنظر هستند.

هزینه تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام  معمولا بر حسب کلیکی که دریافت می کنند، از ۲۰ الی ۲ دلار است؛ البته این مبلغ برای هر یک کلیک محسوب می شود. چنانچه تبلیغ اسپانسری خود را بر روی میزان نمایش هدف گذاری کرده باشید، به ازای هر ویو باید ۵ دلار پرداخت کنید. با توجه به نرخ دلار در ایران، طبیعتا این روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام نمی تواند به صرفه باشد؛ ولی به جرئت می توانیم بگوییم این روش بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام است.

این نوع از تبلیغات اینستاگرام در چه قالبی نمایش داده می شوند؟

تا به این جای کار به طور کامل با ماهیت تبلیغات اسپانسری اینستاگرام آشنا شده اید؛ اما هنوز مواردی است که نیاز است برای استفاده از روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام بدانید. به طور معمول هر نوع تبلیغاتی در اینستاگرام، نیازمند یک سری محتوا می باشد؛ همان طور که می دانید تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام هم از این مورد بی نیاز نیستند. حال محتوای تولید شده برای تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام، در چه قالبی نمایش داده می شوند؟

به طور کلی تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام، در قالب پست ها و استوری ها در اینستاگرام نمایش داده می شوند. تبلیغاتی اسپانسری که در قالب پست پیاده سازی شده اند، در صفحه اصلی اینستاگرام، به مخاطبانتان نمایش داده می شوند. در این نوع تبلیغات اسپانسری، شما قادر خواهید بود یک اسلاید تا ۱۰ اسلاید را برای پست خود درنظر بگیرید. اما تبلیغات اسپانسری که در قالب استوری پیاده سازی شده اند، به طور چند استوری منتشر می شوند؛ به این معنی که شاید محتوای تبلیغ اسپانسری شما، در قالب چهار استوری منتشر شود. به طور معمول از استوری ویدیویی، ۱۵ ثانیه زمان دربر می گیرد.

چه کسانی باید از تبلیغات اسپانسرینگ استفاده کنند؟

حال که به طور کامل با روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام آشنا شدید، باید بدانید که چه زمانی نیاز به این نوع تبلیغ دارید. معمولا هر پیجی در اینستاگرام، باید بنا بر شرایط فعلی خود، از یک نوع روش تبلیغاتی استفاده کند. فرض کنید دارای محتوای بسیاری عالی در پیج خود هستید ولی محتوای شما به خوبی دیده نمی شوند؛ در این صورت ما به شما تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را پیشنهاد می کنیم.

نحوه تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام به شما کمک می کند که محتوایتان بازدید بالایی را دریافت کند. در اینستاگرام همچنین پیج های زیادی هستند که به برندینگ می پردازند و محصولات زیادی را جهت خرید منتشر می کنند؛ معمولا هدف اصلی این دسته از پیج ها افزایش میران فروش می باشد؛ اگر دارای محصولی می باشید که فروش آن برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، به شما پیشنهاد می کنیم از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنید. استفاده از این نوع تبلیغات میتواند سبب افزایش فالوور واقعی اینستاگرام شما شود.

تعیین فیلتر در تبلیغ اسپانسری چیست؟

درست است که اینستاگرام حمایت شما در این روش تبلیغاتی است، ولی این به معنای منع آزادی شما در تعیین برخی موارد نیست. شما می تواند بسیاری از بازخوردهای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را قبل از انتشار آن تعیین کنید. این کار با استفاده از درج فیلتر اتفاق می افتد. در واقع شما می توانید موارد مختلفی را تعیین کنید. به طور مثال می توانید مشخص کنید که رنج سنی مخاطبین تبلیغ اسپانسری شما، چه حدودی باشد. همچنین حتی می توانید تعیین کنید که جنسیت این دسته از مخاطبین در اینستاگرام چه باشد در واقع هر چیزی توسط شما قابل تنظیم است. فرض کنید که کسب و کار شما فقط به کاربران ایرانی خدمات می دهد؛ در این صورت می توانید تعیین کنید که مخاطبین پست تبلیغاتی اسپانسری، فقط ایرانی ها باشند. این ها فقط تعدادی از اختیارات شما در این روش تبلیغاتی بود. دقت داشته باشید که تمامی فیلترهای تنظیم شده پست تبلیغاتی، باید طیق معیار هایی نظیر ملیت شما و همچنین هدف شما از تبلیغ تنظیم شود. به طور مثال اگر پست تبلیغاتی شامل یک محصول فروش بود، به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت توان ارائه خدمات به دیگر کشور ها، بازدید مخاطبین را محدود نکنید.

سخن آخر درباره تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

به طور کلی اگر دارای یک برند یا کسب و کار در اینستاگرام هستید، ما به شما استفاده از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را پیشنهاد می کنیم. در این مقاله به توضیح کامل روش تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم این مطلب به شما کمک کافی را کرده باشد. برای ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.