همه آنچه درباره لوکیشن اینستاگرام باید بدانید

مقدمه

همانطور که میدانید اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در دنیا و محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است، با بررسی آمارهای اینستاگرام و اطلاع از تعداد کاربران اینستاگرام در ایران و جهان، متوجه این موضوع میشویم که چرا کسب درآمد از اینستاگرام مهم است و چرا افراد و شرکت های زیادی در حال فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام می باشند.

دانستن آمارهای اینستاگرام و دانتستن اینکه اینستاگرام چند کاربر دارد ، به شما کمک می کند تا نحوه تنظیم استراتژی اینستاگرام خود را بهتر بشناسید و از این اپلیکیشن بیشترین بهره را ببرید.

می خواهید بیشتر در مورد اینستاگرام بدانید؟ پس در این مقاله همراه من باشید تا از آمار خیره کننده تعداد کاربران اینستاگرام مطلع شوید و بدانید که اینستاگرام در ایران چند کاربر دارد و از تعداد کاربران اینستاگرام در دنیا نیز مطلع شوید.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ رسما به عنوان یک برنامه در آیفون شروع به کار کرد. طی یک ماه ۱ میلیون کاربر به دست آورد (در مقایسه با فیسبوک و توییتر باید گفت دو سال طول کشید تا این دو برنامه به این تعداد کاربر فعال برسند.)

در سال ۲۰۱۲ فیسبوک اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار از آن خود کرد، در حال حاضر اینستاگرام به عنوان سیزدهمین وب سایت محبوب در جهان معرفی شده است.

ارزش اینستاگرام حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

طبق یک نظر سنجی ۸۹٪ اظهار داشتند که اینستاگرام مهمترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تأثیرگذار است.

تعداد عکسهای به اشتراک گذاشته شده در تاریخ اینستاگرام به بیش از۵۰ بیلیون عکس میرسد و تعداد لایک های اینستاگرام در طی روز از عدد ۴٫۲ بیلیون میگذرد.

در طی روز بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و فیلم در اینستاگرام بارگذاری میشود.

اینستاگرام ۵۵۰ نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است.

خالقان اینستاگرام کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را بنا نهادند، این دو در حالیکه در استنفورد حضور داشتند، یکدیگر را ملاقات کردند و هر دو نفر آنها در سال ۲۰۱۸ شرکت های خود را رها کردند تا پروژه های جدید خود را دنبال کنند.

آدام موسری ( Adam Mosseri ) به عنوان رئیس فعلی اینستاگرام فعالیت می کند. وی بیش از ۱۰ سال با شرکت مادر اینستاگرام، یعنی فیسبوک بوده است و بر مهندسی محصولات و عملکرد اینستاگرام نظارت دارد.

دفتر مرکزی اینستاگرام در ملونا پارک کالیفرنیا واقع شده است، در ادامه به تعداد کاربران اینستاگرام اشاره میکنم.

یکی از قابلیت های کاربردی برنامه اینستاگرام قابلیت مشخص کردن موقعیت مکانی یا لوکیشن برای هر پست و استوری می باشد که در این مقاله به تشریح آنها می پردازیم.

اگه به پست های اینستاگرام دقیت نمائید قسمتی برای ثبت لوکیشن وجود داره که مشخص می کنیم این پست مربوط به کجاست. با ثبت کسب و کار در نقشه اینستاگرام شما میتونید اسم و موقعیت مغازه یا کسب و کار خود را برای پست های اینستاگرامی خود استفاده نمائید.

لوکیشن چیست ؟

امروز با آموزش لوکیشن گذاری در عکس ها خدمت شما هستیم و امیدواریم بتوانیم آموزش های کامل را در این به شما ارائه فرماییم

لوکیشن ها قسمتی از اینستاگرام هستند که شما می توانید مکان مورد نظر خودتان را مشخص کنید و برای کاربران بخشی را ایجاد کنید تا بدانند که شما در چه مکانی عکس خود را گرفته اید

شما برای مشاهده مکان های مختلف می توانید در قسمت سرچ به جست و جوی مکان های مخلف بپدازید و عکس هایی که در مکان مورد نظر شما گرفته شده است دسترسی داشته باشید

آموزش لوکیشن گذاری در تصاویر

بعد از آنکه عکس مورد نظر خود را گرفتید و یا انتخاب کردید و افکت های مورد نظر خود را انجام دادید، میتوانید به آن لوکیشین (موقعیت مکانی) اضافه نمایید:

۱. Add Location را لمس کنید.

۲. لوکیشن مورد نظر خود را در مکان های پیشنهاد شده و یا با جستجوی لوکیشین بیابید. ممکن است که لوکیشن شما در بین موقعیت های مکانی ثبت شده در نقشه نباشد در این صورت باید آن را ثبت کنید که در ادامه توضیح خواهم داد

۳. Share را لمس کنید.

همچنین شما میتوانید یک رویداد عمومی فیسبوک را به عنوان لوکیشن انتخاب نمایید. شما میتوانید درست مانند یک place page (صفحه مکانی) نام رویداد مورد نظر خود را برای مشاهده تمامی عکس ها و ویدئوهای عمومی منتشر شده در آن رویداد یا مکان لمس کنید.

اضافه کردن لوکیشن به پست های قبلی

 

زمانی که شما یک مکان را به عکس یا ویدئو خود اضافه می کنید، آن عکس یا ویدئو به Map (نقشه) صفحه شما اضافه خواهد شد. شما میتوانید یک مکان به پستی که در حال حاض در صفحه شما قرار دارد اضافه کنید و یا لوکیشن پست های خود را تغییر دهید.

اگر شما هیچ لوکیشنی اضافه نکنید، پست شما به نقشه اضافه نخواهد شد. شما میتوانید پروفایل اینستاگرام خود را Private (خصوصی) کنید تا تنها فالوورها شما بتوانند Map صفحه شما را مشاهده کنند. اگر پروفایل شما Public (عمومی) باشد، هرکسی میتواند Map صفحه شما را ببینید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه Map عکس مراجعه نمایید.

انتخاب از لوکیشن های ثبت شده

اینستاگرام قابلیت اضافه کردن موقعیت مکانی دلخواه یا Custom Location را برای کاربران حذف کرده است. به این معنی که شما امکان ورود دستی مکان مورد نظر را ندارید و فعلاً تنها می‌توانید از موقعیت‌های مکانی ثبت شده قبلی خود و دیگران برای عکس و ویدیوهای خود استفاده کنید.

درج لوکیشن در پست ها و استوری های اینستاگرام

برای درج موقعیت مکانی دلخواه اینستاگرام ما باید از نقشه سرویس شبکه اجتماعی Facebook که در حال حاضر مالک اینستاگرام است استفاده کنیم. البته مکان‌های اضافه شده دلخواه که قبلاً به نقشه اینستاگرام اضافه شده با آپدیت جدید از بین نخواهد رفت و فعلاً تنها امکان اضافه کردن موقعیت جدید توسط کاربران از دسترس خارج شده است. برای ایجاد موقعیت جدید در فیس بوک الزاماً باید از برنامه‌های رسمی Facebook یرای اندروید، آیفون و یا آپید استفاده کنید. ضمن این که باید قابلیت Location Services یا GPS گوشی شما نیز روشن باشد و در موقعیتی باشید که قصد اضافه کردن به نقشه را دارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.