بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام

بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی

اینستاگرام یک ابزار فضای مجازی است که به صورت اپلیکیشن های تلفن همراه چه در قالب اندروید،ای او اس و همچنین به صورت سایت در دسترس عموم قرار دارد.

امروزه اینستاگرام به دلیل قابلیت های مختلفی که دارد به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران تبدیل شده است. امکان گشت و گذار در فضاهای مختلف سرگرمی، علمی،کاری،خاطرات روزانه،دوست یابی و همچنین فضای جهت معرفی برند و محصول بازاریابی و حتی فروش باعث شده تا این ابزار به محبوبیت بالایی در میان کاربران از تمامی رده های سنی و اجتماعی دست یابد.

در این مقاله به چه سوال هایی پاسخ خواهیم داد:

تبلیغات اینستاگرامی چیست؟

هدف از تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات ایسنتاگرام در داخل و خارج از ایران چه تفاوتی دارد؟

تبلیغات ایسنتاگرام در داخل و خارج از ایران چه تفاوتی دارد؟

مهمترین تفاوت تبلیغات اینستاگرامی خارج از ایران استفاده از تبلیغات پیش فرض اینستاگرام یا Promotion است که معمولا توسط برند های بزرگ مثل امازون ادیداس نایک گوچی زارا و… استفاه می شود این نوع تبلیغات مکان محور بوده و با توجه به موقعیت مکانی کاربر پیشنهاداتی را به وی ارائه می کند این نوع تبلیغات در ایران به دلیل اعمال تحریم های بین المللی و محدودیت دسترسی غیر قابل دسترسی و غیر کاربردی است.

تبلیغات اینستاگرامی چیست؟

افزایش بی شمار کسب و کار ها،تنوع محصولات،تنوع در کیفیت،تنوع قیمت و خدمات پس از فروش و … باعث ایجاد فضای رقابتی در میان برند ها و کسب و کار های مختلف جهت معرفی محصولات جلب مشتری و افزایش فروش شده است.و از هر ابزاری برای رسیدن به این هدف استفاده میگردد.

در این میان اینستاگرام نیز با توجه به قابلیت ها محبوبیت در میان کاربران و سادگی فضای کاربری به ابزاری جهت معرفی و بهره وری کسب و کار های مختلف تبدیل شده است از این رو کلیه فعالیت هایی که در فضای اینستاگرام با هدف معرفی برند افزایش فروش و یا هر گونه تعامل با مخاطب و مشتری انجام شود به عنوان تبلیغات اینستاگرامی معرفی میگردد و معمولا در قالب افزایش تعداد لایک،فالور،تعداد بازدید و … نمود میابد.

هدف از تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات در اینستاگرام با توجه به نیاز ها،محتوای تعامل شده و بازخورد های دریافتی اهداف مختلفی را دنبال میکند که به طور کلی به موارد زیر میتوان اشاره کرد

معرفی برند یا کسب و کار

ارائه امکان دسترسی به برند و یا محصول

افزایش ترافیک سایت

افزایش مشارکت و تعامل با مخاطبین

جمع آوری اظلاعات

افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری

افزایش ترافیک فروشگاهی

انواع تبلیغات اینستاگرامی داخل ایران از نظر محتوا و نوع تبلیغ

انواع روشهای تبلیغ در اینستاگرام

۱- از طریق استوری

۲- از طریق اشتراک گذاری پست

۳- از طریق ویدیو و IGTV

۴-تبلیغ به کمک اینفلوئنسرها

۵-تبلیغات ترکیبیاز طریق استوری

مزایای استفاده از استوری در تبلیغات اینستاگرامی

۱- نرخ بالای بازدید

۲- نرخ بالای مشارکت و تعامل

۳- افزایش ترافیک سایت

۴- امکان استفاده از قابلیت تگ کردن

۵- امکان استفاده از قابلیت لینک گذاری

۶- امکان استفاده از افکت های مختلف

۷- امکان دیده شدن سریعتر با توجه به محدوده زمانی ارائه تبلیغ

۸- امکان هایلایت کردن استوری در پیج

مزایای اشتراک گذاری پست

۱- نرخ بالای بازدید

۲- امکان استفاده از قابلیت تگ کردن

۳- تاثیر هشتگ گذاری، تفکیک و آرشیو موضوعی

۴- تداوم بیشتر برای مشاهده توسط کاربران

۵- احتمال بیشتر مشاهده پست در اکسپلورر و بازخورد بیشتر از سوی مخاطبان

۶- مشاهده متناسب با نیاز نمایش بیشتر در جست و جوها

۷- دارا بودن بخش نظرات که برای تمامی کاربران قابل مشاهده است.

۸- دارا بودن بخش لایک

۹- امکان اشتراک گذاری محتوای پست با دیگران

مزایای تبلیغ از طریق ویدیو IGTV

۱- امکان اشتراک گذاری ویدیوهای بلند آموزشی، تبلیغاتی و موشن گراف ها

۲- امکان تبلیغ ویدیویی که در آپارات یا یوتیوب به اشتراک گذاشته شده اند .

۳- امکان استفاده ازهشتگ ها در ویدیوهای تبلیغاتی IGTV

۴- امکان اشتراک گذاری لینک ویدیوها در شبکه های اجتماعی مختلف مثل تلگرام، واتس آپ و …

۵- امکان اشتفاده از کپشن های مختلف و مناسب

مزایای تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها یا INFLOENSER MARKETING

می توان محتوای مورد نیاز را از قبل تهیه کرد و برای تبلیغ در اختیار اینفلوئنسر قرار داد.

از اینفلوئنسرها برای تولید محتوای تبلیغاتی مورد نظر کمک گرفت.

تبلیغات ترکیبی

استفاده همزامان از روش های مختلف تبلیغاتی

مهمترین اهداف تبلیغات:

معرفی برند یا کسب و کار

ارائه امکان دسترسی به برند و یا محصول

افزایش ترافیک سایت

افزایش مشارکت و تعامل با مخاطبین

جمع آوری اظلاعات

افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری

افزایش ترافیک فروشگاهی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.