اصول هشتک گذاری در اینستاگرام

هشتک چیست؟

هشتک با # شروع می شود.امروزه ما از هشتک (hashtag) هر روزه استفاده میکنیم برای مثال یک عکس در تابستان از یک منظره انداخته ایم برای دسته بندی و نمایش بهتر عکس،نوشته و مطلب شما از هشتک استفاده میکنیم حال سوال این است اگر هشتک وجود نداشت انبوهی از مطالب دسته بندی نشده در بستر اینستاگرام یا وب انباشه می شد که قطعا غیر قابل استفاده است.
برای مثال کلمه #تابستان را در اکسپلور اینستاگرام سرچ کنید نتایج قطعا مربوط به تابستان و عکس های مربوطه است کاربرد هشتک به غیر از دسته بندی مناسب مطالب دسترسی سریع به مطالب است.

سوال این است هشتک اولین بار کجا ابداع شد؟

علامت # که از ابتدا متعلق به حوزه فناوری اطلاعات بود، در ادوار مختلف معانی و کاربردهای متفاوتی به خود گرفت. برای مثال در ابتدای دهه ۱۹۷۰ این علامت برای آدرس دهی سریع در زبان برنامه نویسی PDP-11 استفاده می شد. در سال ۱۹۷۸، برایان کرنیگان و دنیس ریچی از # در زبان برنامه نویسی C استفاده کردند تا کلیدواژه های خود را به کمک آن مشخص کنند. پس از گذشت مدتی این علامت در دستگاه های تلفن برای خاتمه دادن به پیام های صوتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به صورت رسمی وارد شبکه IRC شد تا تمام کانال ها و موضوعات این شبکه با علامت مذکور شناسایی شوند.

شبکه IRC باعث شد # بین مردم جهان محبوب تر شود و کریس مسینا یک برنامه نویس حوزه نرم افزارهای متن باز به این نتیجه رسید که می تواند از آن در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کند تا موضوعات مختلف را با آن علامت گذاری کند. او نخستین موضوع با این علامت را در ۲۳ آگوست ۲۰۰۷ با این مضمون نوشت:نظر شما در مورد اینکه از # برای مشخص کردن گروه ها استفاده کنیم چیست؟

این نقطه آغاز ورود هشتگ به شبکه های اجتماعی بود و اگرچه در ابتدا توییتر آن را به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می داد، اما طولی نکشید که دیگر پلتفرم ها نیز از آن استفاده کردند تا کاربرانی که هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند، آسان تر بتوانند پیرامون یک موضوع با همدیگر صحبت کنند.

سوال بعدی حال این هشتک گذاری در اینستاگرام به چه دردی میخوره؟

گاهی با پیج هایی روبرو شدید که شاید ده هزار فالور داشته باشند ولی پست هاشون بالای صد کا ویو و لایک میخوره این پیج ها استفاده درست و اصولی از هشتک رو بلدن هستن شما هم میتونید با یه پیج تازه به وسیله هشتک گذاری صحیح به اکسپلور برید و هزاران بازدید نصیب تون بشه این بهترین کاربرد هشتک گذاری در اینستاگرام هستش.فقط یادت باشه هشت گذاری فقط در پیج های عمومی موثر هستش اگر پیجت خصوصی باشه هشتک گذاری در واقع بی فایده هستش.

هشتگ گذاری در اینستاگرام بیشتر با چه هدفی انجام می شه؟

هشتگ گذاری در اینستاگرام بیشتر با هدف دیده شدن پست ها توسط افراد جدید و جذب فالور رایگان و هدفمند به کار می ره. تو اینستاگرام علاوه بر پیج های شخصی، هشتگ ها هم می تونن توسط ما کاربرا فالو بشن. این یعنی هر پستی که با هشتگ فالو شده توسط ما تو فضای اینستاگرام منتشر بشه، در صفحه فید (feed) پیج ما هم به ما نشون داده می شه. و اگه ما از این پست خوشمون بیاد، وارد پیج موردنظر می شیم و پیج رو فالو می کنیم و به فالور رایگان اون پیج تبدیل می شیم.

نکات استفاده از هشتک ها در اینستاگرام
  • بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگ های مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد می کند را مشاهده و از ایده های دیگران استفاده کنید.)
  • دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمی توان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگ های فارسی می توان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.
  • در هشتگ ها می توان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمی شوند.
  • اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دسته بندی در اینستاگرام جای دهید می توانید از هشتگ استفاده کنید.
  • توصیه می کنیم هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
  • هشتگ ها برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.
  • از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پست های شما را به عنوان اسپم بشناسد.)
  • هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب می گردد.)
  • استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمه ای استفاده نکنید.)
  • ترجیحا بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.
  • سعی کنید از هشتگ های مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.
  • از هشتگ های دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.
محل هشتک گذاری بهتر است کجا باشد؟

از هشتک ها میتوان در استوری،پست،ای جی تی وی،ریلیز استفاده کرد بهترین محل هشتک گذاری زیر پست در کپشن می باشد البته شما میتوانید از هشتک ها در استوری و کامنت نیز استفاده کنید.
به صورت از هشتک ها میتوان در موارد زیر استفاده کرد.

  • هشتگ گذاری در بیو پیج اینستاگرام
  • هشتگ گذاری در کپشن پست اینستاگرام
  • هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام
  • هشتگ گذاری در کامنت پست پیج خودمون
  • هشتگ گذاری در کامنت پست پیج دیگران
  • هشتگ گذاری در دایرکت
تعداد مناسب هشتک چند عدد است؟

اینستاگرام به ما اجازه داده برای هر پست تا ۳۰ هشتگ و برای هر استوری ۱۰ هشتگ قرار دهیم. اگر بیش از این از هشتگ استفاده کنید، کپشن یا کامنت‌های شما درج نخواهند شد بنابراین اطلاع از هشتگ های پرکاربرد فارسی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اما اینکه ما اجازه داریم در هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنیم به این معنا نیست که لزوما باید نهایت استفاده را از این موضوع ببریم. تجربه نشان داده استفاده از ۱۱ هشتگ برای هر پشت می‌تواند بهتر باعث دیده شدن پست شما شود. اما استفاده از ۱ تا ۳ هشتگ می‌تواند نتایج به مراتب بهتری برایتان ایجاد کند. به طور کلی نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به شکلی است که نیاز به آزمون و خطا دارد. تعداد هشتگ‌های مناسب برای بیزنس‌های مختلف باهم متفاوت است. حتی در یک بیزنس و پیج مشخص هم برای هر پست تعداد هشتگ مختلفی می‌توان گذاشت. این کار نیاز به صرف زمان و تحلیل بازخوردها دارد. کمی که بگذرد متوجه خواهید شد که هر نوع پست با چه تعداد هشتگ بهتر دیده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.