۹ ترند اینستاگرام که در سال ۲۰۲۲ باید به آنها توجه کرد

شبکه های اجتماعی به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل مهم است که با آخرین تغییرات آن به روز بمانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ۹ ترند اینستاگرام که باید در سال ۲۰۲۲ با آنها همراه باشید، ادامه مطلب را بخوانید.

فهرست ۹ ترند اینستاگرام برای ۲۰۲۲

ریلز اینستاگرام (Reels)

ریلز اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی و به تدریج در سراسر سال ۲۰۲۱ برای همه کاربران عرضه شد. این افزودنی ویدیویی که از ۹ ترند اینستاگرام است، به عنوان رقیبی برای TikTok ایجاد شد که هم‌اکنون محبوبیت آن افزایش یافته است.

ریلز اینستاگرام

Reels که در ابتدا به عنوان کلیپ های ۱۵ ثانیه ای در اینستاگرام اضافه شد، اکنون می‌تواند تا ۶۰ ثانیه طول بکشد. ریلزها تعامل بیشتری نسبت به ویدیوهای معمولی در اینستاگرام ایجاد می‌کنند و همین محبوبیت دلیلی است برای اینکه حتماً این نوع محتوا را به استراتژی اینستاگرام خود اضافه کنید .

بسیاری از کاربران به سادگی TikToks را روی این پلتفرم قرار می‌دهند، اما راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید از محبوبیت ریلز استفاده کنید.

راه های استفاده از ریلز اینستاگرام

  • برای نحوه استفاده از محصولات یا خدمات خود راهنماهای سریع گردآوری کرده و در ریلز منتشر کنید
  • یک میم پرطرفدار پیدا کنید و آن را به سمت کسب و کار خود شخصی سازی کرده و منتشر کنید
  • با یک اینفلوئنسر مشارکت کنید تا او نحوه استفاده اش از محصولات یا خدمات شما به صورت ویدیو تهیه کرده و آن را در ریلز به اشتراک بگذارید

استیکر لینک (Sticker Link)

اینستاگرام ضربه بزرگی به آن دسته از افرادی وارد کرد که برای دستیابی به استیکر لینک جدید بسیار تلاش کردند تا به مرز ۱۰۰۰۰ فالوور برسند. در حال حاضر استیکر لینک‌ از ۹ ترند اینستاگرام، در دسترس تمام کاربران قرار دارد، حتی حساب‌های شخصی.

استفاده از استیکر لینک در استوری

برای دستیابی به این قابلیت به سادگی، ابتدا یک استوری اینستاگرام ایجاد کنید ، سپس روی نماد “Stickers” روی صفحه ضربه بزنید تا به گزینه های استیکر دسترسی پیدا کنید. البته، سوالات، نظرسنجی ها، فایل های GIF، موسیقی و بسیاری استیکرهای دیگری نیز وجود دارد، اما اینجا هدف قرار دادن استیکر لینک است. روی گزینه “لینک” کلیک کنید. آدرس لینک مورد نظر را اضافه میکنید و استیکر را در هر کجا که می‌خواهید ظاهر شود، قرار می‌دهید.

کاربردهای استفاده از استیکر لینک

  • محصولات و خدمات را تبلیغ کنید و دنبال کنندگان را مستقیماً به صفحات فروش خود بفرستید
  • می‌توانید یک رویداد یا وبینار مربوط به آینده را به اشتراک بگذارید و به صفحه جزئیات رویداد لینک دهید
  • اطلاعات مربوط به یک پست وبلاگ را به اشتراک بگذارید و لینک را برای مطالعه بیشتر در وبلاگ اضافه کنید
  • اینفلوئنسرها می‌توانند مستقیماً به محصولاتی که تبلیغ می‌کنند پیوند دهند

استوری های اینستاگرام جذاب تر می شوند

علاوه بر استیکرهای لینک، استوری‌های اینستاگرام تعدادی استیکر دیگر نیز دارد که به شما کمک می‌کند بینندگانتان را جذب کنید. یکی از گزینه‌های جدیدتر، ویژگی «افزودن شما» است، که در آن یک درخواست ایجاد می‌کنید و دنبال‌کنندگان شما می‌توانند با اشتراک‌گذاری آن در استوری‌های خود، عکس خود در آن موضوع خاص را به درخواست اضافه کنند که این ترند اینستاگرام در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است.

علاوه بر این، زمان استوری ها ممکن است طولانی‌تر شوند. در اواخر سال ۲۰۲۱، اینستاگرام شروع به آزمایش استوری های ۶۰ ثانیه ای کرد. در حال حاضر امکان ایجاد استوری های طولانی تر وجود دارد، اما آنها باید به قطعات ۱۵ ثانیه ای تقسیم شوند. این ترند اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهای پیوسته تا ۶۰ ثانیه را در استوری خود ضبط یا آپلود کنید.

جذابیت در استوری از 9 ترند اینستاگرام

کاربردهای استفاده از استوری اینستاگرام

  • عکس ها و ویدیوهایی از پشت صحنه را که ممکن است با محتوای فید اینستاگرام شما مطابقت نداشته باشد به اشتراک بگذارید
  • هدف از ایجاد استوری جدید می‌تواند تولید محتوا برای هایلایت های پروفایل اینستاگرام باشد
  • از استیکرهای موجود در استوری می‌توانید برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید، مانند ایجاد نظرسنجی یا آزمون، لینک دادن به موضوعی خاص، پرسیدن سوال و موارد دیگر.

تبلیغات در استوری اینستاگرام

اگر به دنبال بهترین مکان برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام هستید، تبلیغات استوری بهترین گزینه است. تبلیغات استوری در بین استوری های کاربر ظاهر می‌شوند و احتمال اینکه کاربران تبلیغات شما را ببینند و با آنها درگیر شوند، بیشتر می‌شود. این نوع از تبلیغات به یکی از ترندهای روز اینستاگرام تبدیل شده است.

چند هدف مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغات استوری اینستاگرام خود انتخاب کنید مانند آگاهی از برند، ترافیک، تعامل و بازدید ویدیو. برای تاثیر هرچه بهتر مطمئن شوید که محتوای تولید شده خلاقانه و با اندازه کامل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ایجاد شده است. در غیر این صورت تمام صفحه را نمی‌گیرند و ممکن است اثر دلخواه را نداشته باشند.

استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام

  • ویدیوهای جذابی ایجاد کنید که در چند ثانیه اول توجه را به خود جلب کند تا کاربران را از رفتن به استوری بعدی باز دارد
  • راه دسترسی و تماس واضحی در استوری اضافه کنید که بینندگان شما را ترغیب کند پس از مشاهده تبلیغ شما اقدام مورد نظر را انجام دهند
  • انواع مختلفی از اهداف تبلیغاتی را در استوری ها آزمایش کنید تا در مراحل مختلف فروش به گروه های بیشتری از کاربران و مشتریان متنوع دست پیدا کنید.

تبلیغ محتوای توییتر و اینستاگرام

اگر هر نوع حضوری در توییتر دارید، احتمالاً پیش نمایش لینک ها را در توییت ها دیده اید. با این حال، توییتر از پیش نمایش لینک های اینستاگرام جلوگیری کرد. خوشبختانه به تازگی این پلتفرم این قابلیت را برای عکس‌های اینستاگرام منتشر کرده است که لینک مشابهی برای پیش‌نمایش آن قرار داده است.

تولید محتوای توییتر و اینستاگرام

اکنون می‌توانید عکس های جدید اینستاگرام را با فالوورهای توییتر خود به اشتراک بگذارید تا فالوورهای خود را در هر دو پلتفرم افزایش دهید.

علاوه بر این، می‌توانید توییت‌های خود را مستقیماً در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار به توییتی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید بروید، روی نماد اشتراک‌گذاری کلیک کنید سپس استوری اینستاگرام را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.

راه هایی برای استفاده از تبلیغات متقابل

  • به طور یکپارچه مکالمات را با مخاطبان خود در چندین پلتفرم برگزار کنید
  • عکس های اینستاگرام خود را در توییتر به اشتراک بگذارید تا دسترسی و تعامل بیشتری داشته باشید
  • زمانی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری از فالوورها کسب کنید، توییت های خود را در استوری اینستاگرام خود ارسال کنید

به اشتراک گذاشتن توییت ها و میم ها

اگر با شخصیت برند شما مطابقت دارد، با حساب اینستاگرام خود کمی سرگرمی بسازید، چرا که این ترند اینستاگرام بازدهی بسیار خوبی دارد. میم های مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید یا توییت های خود را در فید خود تبلیغ کنید. (اشتراک گذاری اسکرین شات از توییت ها نیز یک روند محبوب فید اینستاگرام است.)

حالا بیایید ببینیم که چگونه ممکن است بخواهید توییت ها را به اشتراک بگذارید. در حالی که همیشه می‌توانید از توییت عکس بگیرید و آن را برش دهید، روند بهتر و از نظر بصری جذاب‌تر این است که توییت خود را روی یک پس‌زمینه رنگی به اشتراک بگذارید.

راه های به اشتراک گذاری توییت ها و میم ها

  • یک توییت سرگرم کننده که شما پست کرده اید یا مشتری پست کرده است پیدا کرده و از سکرین شات ان در یک پست استفاده کنید
  • یک میم پرطرفدار پیدا کنید و صدای برند خود را در آن قرار دهید
  • میم های خود را برای نشان دادن شخصیت برند خود ایجاد کنید

خرید از اینستاگرام

خرید محصول از اینستاگرام

در چند سال گذشته، اینستاگرام درآمدزایی از طریق پلتفرم را برای برندهای تجارت الکترونیک به طور فزاینده ای آسان کرده است. ۷۰ درصد از خریداران برای خرید خود به اینستاگرام مراجعه می‌کنند، بنابراین برندها می‌خواهند مطمئن شوند که محصولاتشان تا حد امکان در دسترس باشد. البته به دنبال آن فروشگاه توییتر نیز راه‌اندازی شد تا با این پلتفرم رقابت کند.

با ویژگی‌های خرید اینستاگرام ، برندها می‌توانند یک فروشگاه کامل ایجاد کنند که به مجموعه‌ها، محصولات جدید، اقلام فروش و موارد دیگر تقسیم می‌شود.

راه های استفاده از قابلیت خرید اینستاگرام

  1. مجموعه ها و دسته بندی های مختلفی ایجاد کنید که یافتن محصولات شما را آسان می‌کند
  2. عکس ها را با محصولات خود به اشتراک بگذارید و لیست را در هر عکس تگ کنید تا فوراً قابل خرید باشد
  3. محصولات جدید را فوراً به فروشگاه خود اضافه کنید تا برای خریداران در دسترس باشند

همکاری با اینفلوئنسرها

از آنجایی که اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار رایج است، این شبکه همکاری برندها و اینفلوئنسر را آسان‌ و آسان‌تر کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید که در اواخر سال ۲۰۲۱ اعلام شد، امکان جستجو و برقراری ارتباط با افراد در داخل اپلیکیشن است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

ساده کردن رابطه اینفلوئنسر و برند کمک می‌کند تا برندها و سازندگان بیشتری ترغیب شوند تا از اینستاگرام برای کمپین های خود استفاده کنند. همچنین اینستاگرام در حال آزمایش پیوستن یک پلتفرم بومی است که به اینفلوئنسرها و برندها کمک می‌کند تا با تبلیغ محصولات و کسب درآمد وابسته، درآمد بیشتری داشته باشند.

راه های همکاری با اینفلوئنسرها

  • به دنبال سازندگانی بگردید که با مخاطبان هدف شما اشتراک دارند.
  • با اینفلوئنسر ها همکاری کنید تا راهنمای مصرف کننده محصولات یا خدمات خود را ساخته و با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.
  • محصول یا خدماتی را به عنوان نمونه در اختیار سازنده قرار دهید تا هنگام تبلیغ از آن استفاده کند.

حذف IGTV یکی از ۹ ترند اینستاگرام

IGTV هجوم اینستاگرام به ویدیوهای طولانی بود اما از ترندهای سال قبل این اپلیکیشن بود که هیچگاه موفق نشد. بنابراین اینستاگرام به جای ادامه پشتیبانی از پلتفرمی که در حال پیشرفت نبود، از شر IGTV خلاص شد و در عوض ویژگی‌های ویدیوی درون فید موجود خود را افزایش داد.

حذف IGTV

اکنون ویدیوهای فید اینستاگرام می‌توانند تا ۶۰ دقیقه طول داشته باشند و به اکانت هایی که از IGTV استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد همچنان محتوای ویدئویی طولانی‌مدت را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند .

راه های استفاده از ویدیو اینستاگرام

  • با افراد با تجربه در صنعت و کسب و کار خود مصاحبه کنید تا اطلاعات ارزشی و آموزشی را به مخاطبان خود ارائه دهید
  • فیلم آموزشی بسازید.
  • قبل از پست کردن، حتما برای ویدیو کاور مناسبی را انتخاب کنید که با فید شما مطابقت داشته باشد.

در مورد چه ترندهای اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ هیجان زده هستید؟

ترندهای اینستاگرام با تأثیرات سایر شبکه‌ها و معرفی ویژگی های جدید ایجاد می‌شوند. همراهی با روندهای فعلی محتوای شما را به روز نگه می‌دارد و به مخاطب نشان می‌دهد که از امتحان چیزهای جدید نمی‌ترسید. ما نیز در این مطلب به ۹ ترند اینستاگرام که به بهبود فعالیت کسب و کار شما در اینستاگرام کمک می‌کنند، اشاره نمودیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.