۲۷ لغت جادویی قدرتمند بازاریابی و فروش
مدیران خردمند، نویسندگان متون تبلیغاتی و طراحان، بهخوبی میدانند که چطور لغات بر احساس مشتری اثر گذاشته و او به عمل وامیدارد
واژه Power Word به معنای، بهکارگیری بعضی لغات در عناصر و فرایند بازاریابی و فروش هست که سبب ایجاد انگیزه و جنبوجوش در متقاضی شده بهقصد خرید گردد (Take To Action)
بازاریابی و فروش
امروز به معرفی ۳۰ لغت زیاد قدرتمند خواهیم پرداخت که برای جلب نظر مشتریان در بازاریابی و فروش کسب و کارهای کوچک میتواند مؤثر واقع گردد
تحقیقات متعددی در خصوص لغات و عبارات و مدتزمانی که موجب ایجاد انگیزه در متقاضی است، صورت پذیرفته هست
البته باید توجه نمود که لغات و عبارات، در زمان و جایگاه متفاوت، اثرگذاری متفاوتی خواهند داشت به همین دلیل، بهکارگیری آنان باید با هوشمندی خاصی صورت پذیرد
تا جایی که امکانپذیر است، از این ” ۳۰ لغت جادویی و قدرتمند در بازاریابی و فروش ” استفاده کنید –
در وبلاگ، وبسایت،ایمیل، شبکههای اجتماعی و حتی کارتپستالها
۱- شما You : در مورد خودتان ننویسید، در مورد متقاضی نوشته و او را مشتری قرار دهید
۲- دلیل Because : برای متقاضی دلیل و علت انجام عمل را بیان کنید
۳- رایگان Free: رایگان بودن یکچیز برای ما جذاب هست اینطور نیست ؟
۴- ارزش Value: برای متقاضی باید تشریح نمود که چه چیزها را کسب و از محروم شدن از چه چیزیهایی جلوگیری میگردد (مثل پول، بهاء،قیمت،هزینه)
بازاریابی، فروش و تبلیغات
۵- گارانتی / تضمین Guaranteed : برای حداقل نمودن درصد ریسک متقاضی باید احساس نماید که در این معامله، موردها زیاد را به دست آورده و چیزی از دست نخواهد داد
۶- شگفتآور Amazing : متقاضی به ندای چیزی پاسخ مثبت خواهد داد که زیاد خارقالعاده و شگفتانگیز هست
۷- آسان Easy : برای مشتری، رفتن به مرحله بعد خرید را ساده کنید ، تا نشان دهید که چطور زندگی با بهرهگیری از سرویس و محصولات شما میتواند راحت و آسان باشد
۸- کشف Discover: برای متقاضی باید چیزی جدید و ناشناخته در محصول و خدمت شما وجود داشته باشد چیزی که یک مزیت و منفعت عالی برای متقاضی به همراه داشته باشد
۹- همینالان اقدام کن Act now : متقاضی به اقدام فوری ترغیب و تشویق کنید و کمبود زمان برای دستیابی به پیشنهادهای عالی خویش را به آنان گوشزد کنید
۱۰- هر آنچه بخواهی، Everything included: این محصول یا خدمت، هر آنچه بخواهید در مسیر رسیدن به اهدافتان، برای شما به همراه دارد
۱۱- به هیچ عنوان Never: به فواید و منافع منفی نیز اشاره کنید مانند”دیگر نگران نباشید” و یا “اضافه پرداخت نکنید”
۱۲- جدید New : خدمت و محصول ما ، حرفی نو در صنعت ماست ما رهبری روندهای جدید را بر عهدهداریم
۱۳- صرفهجویی Save : یکی از قدرتمندترین کلمه هادر برای تمایل مشتریان به حفظ و ذخیره وجوه نقد و یا صرف جویی در زمان هست
۱۴- اثبات Proven : به خاطر داشته باشید که محصول، خدمت و یا کسب و کار شما آزمون خویش را پس داده و درست هست
۱۵- امن و مؤثر Safe and effective : اثبات ریسک حداقلی از برای سلامت و ضررهای احتمالی
۱۶- قدرتمند Powerful : اجازه دهید تا مشتریان از قدرت محصول یا سرویس شما مطلع گردند
۱۷- نتایج واقعی Real results : نتایج پس از خرید برای متقاضی از همهچیز برای متقاضی مهمتر هست
۱۸- راز Secret : تمام اشخاص موفق نیستند ، حتماً یک رمز و رازی درراه رسیدن موفقیت آنها وجود دارد اجاره دهید که مشتریان به راز و رمزها دست یابند
۱۹- حرف تعریف The : وقتی از این حرف استفاده میگردد که بخواهیم بگوییم، “راهکار ما، راهکار نهایی است” مثل” The 20 tips for Marketing and Selling Success in B2B sector”
۲۰- فوری Instant : برای متقاضی دسترسی فوری به خدمت یا کالا، زیاد جذابتر از منتظر ماندن هست
۲۱- بیان چگونگی How To : با راهکار شروع کنید ، متقاضی خودش سایر موردها را پیدا میکند
۲۲- نخبه Elite : مشتریان شما از عالی ترین مشتریان در جهان هستند آنها را به یک کلوپ مشتریان ویژه خویش دعوت کنید –
۲۳- گرانبها و ارزشمند Premium : این کلمه در حوزه تقسیمبندی بازار برای مشتری، تداعیکننده کیفیت بالا و اصالت جنس خواهد بود(Top of Market)
۲۴- به دلیل Caused by : در ادبیات بازاریابی بکار گرفتهشده، باید علت منطقی خرید محصول یا خدمت برای متقاضی توضیح دادهشده و عبارت دیگر، ریشه نیاز متقاضی به این محصول یا خدمت را افشاء نمایند
۲۵- زیادتر More : اگر توضیح بیشتری دارید یا پیشنهاد بیشتری نسبت به رقبا دارید اجازه دهید تا متقاضی بداند زیرا متقاضی به دنبال دریافت اطلاعات زیادتر از محصول و پیدا نمودن عالی ترین هست
۲۶- چانهزنی Bargain : زیرا مشتریان به دنبال عالی ترین معامله با کمترین هزینه هستند
۲۷- اجباری نیست No obligation : فراهم نمودن شرایط برنده برنده برای انجام معامله برای مشتریان
کلمه های کلیدی
در جنگ تبلیغاتی با رقبایتان، نخست کلمه هاکلیدی آنها را پیدا کنید!
آیا می دانید که رقبایتان برای قرار گیری در صفحه نخست گوگل چه می کنند؟ چطور آنها در Google رتبه بندی می شوند و چه مقدار ترافیک دارند؟ آنها برروی چه کلماتی از گوگل ادوردز استفاده می کنند؟
دانستن این اطلاعات می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست در بازاریابی گوگل باشد
در این پست، ما خواهیم دید که چطور کلیدواژه های رقبا خویش را پیدا کنیم و بدانیم که چطور از این اطلاعات به طور موثر استفاده کنیم
بازاریابی گوگل
تحقیق کلمه هاکلیدی رقبا چیست؟
هنگامی که ما در مورد کلمه هاکلیدی رقیب صحبت می کنیم، زیادتر اوقات به دو نوع کلمه هاکلیدی اشاره می کنیم:
۱- کلماتی که رقیب شما با آنها رتبه خوبی در نتایج جستجو دارد
۲- کلمه هاکلیدی که رقیب شما هدف قرار می دهد اما موفق به رتبه بندی نشده هست
هر دو دسته می توانند استراتژی کلمه هاکلیدی SEO و گوگل ادوردز شما را معین کنند
کلیدواژه های رقبا
چهار متد برای استفاده کردن از کلمه هاکلیدی رقبا :
۱- کلمه هاکلیدی رقیب خویش را به پیدا کنید تا برای رتبه بندی در نتایج جستجوی مشابه رقابت کنند
۲- یافتن و شروع به هدفگیری کلمه هاکلیدی که هنوز توسط رقبا مورد هدف قرار نگرفته هست
۳- کشف عبارات مورد استفاده در بازار هدف شما که تا به حال به آنها فکر نکرده اید
۴- فهمیدن این که چرا وب سایت رقیب شما برای کلمه هاکلیدی بالاتر از شماست
اما چطور کلمه هاکلیدی رقبا را پیدا کنیم:
قبل از جستجوی یک ابزار مناسب که لیستی از کلمه هاکلیدی رقیب را با چند کلیک ایجاد می کند، در نظر بگیرید که تحقیق کلمه کلیدی رقبا خیلی هم ساده نیست اگرچه ابزارهایی میتوانند فوق العاده مفید باشند، لازم هست که یک دفترچه کوچک برای جمع آوری فهرست جامع از کلمه هاکلیدی رقبای خویش داشته باشید
در حالی که ابزار تک کلیکی برای انجام تحقیقات کلید واژه رقیب وجود ندارد اما راهکارهای متفاوتی وجود دارد که بتوانند فرآیند تحقیق شما را تسریع کنند
۵ ابزار برتر برای تشخیص کلمه هاکلیدی رقبای شما
۱- منبع HTML صفحه وب سایت شما
در مرورگر اینترنت خود، به وب سایت رقیب خویش بروید و یک صفحه را انتخاب کنید تا کلمه هاکلیدی را جستجو کنید بعد روی صفحه راست کلیک کنید تا منبع صفحه باز گردد در پنجره باز شده کدهای HTML صفحه نمایش داده می گردد کدها را برای پیدا کردن کلمه هاکلیدی در برچسب های عنوان، متا توضیحات، برچسب کلمه هاکلیدی، تگ alt و هر متا تگی چک کنید (تمام وبسایتها از تگ کلمه هاکلیدی استفاده نمیکنند، اما ارزش چک را دارد)
۲- Screaming Frog Spider
با استفاده از نرم افزار Screaming Frog Spider می توانید SEO سایت رقیب خویش را خیلی ساده آنالیز کنید فقط نرم افزار را به کامپیوتر خویش دانلود کنید و از آن برای ردیابی وب سایت رقیب خویش به نحوی که موتور جستجو انچام میدهد، استفاده کنید شما اطلاعات زیادی در وب سایت دریافت خواهید کرد، از نکته متا داده، متن تصویر ، anchor text، متن عنوان و خیلی اطلاعات دیگر همه این مولفه ها برای پیدا کردن کلمه هاکلیدی رقیب به شما کمک می کند
۳- Google Planner Keyword
همه شما نیاز به یک حساب کاربری برای دسترسی به ابزار Google Planner Keyword در Google AdWords داردید
به گوگل ادوردز وارد شوید، به Planner Keyword بروید و گزینه «پیدا کردن کلمه هاکلیدی جدید» را پیدا کنید
سپس، Search for new keywords using a phrase, website or category را انتخاب کنید
پس از باز شدن فرم، روی فیلد متن زیر Your landing page» کلیک کنید. و URL رقیب خویش را وارد کنید، بعد روی Get ideas کلیک کنید
گوگل اکنون با ردیابی این URL لیستی از کلمه هاکلیدی مرتبط با هر دو صفحه وب سایت به طور کامل ایجاد می کند
هنگامی که گوگل نتایج را نمایش می دهد، .برای مشاهده لیستی از کلمه هاکلیدی رقیب، روی Keyword idea زیر نمودار کلیک کنید
۴- SEMRush
SEMRush دارای یک ابزار کلمه هاکلیدی عالی هست. که می تواند. شرایط رتبه بندی را برای هر دامنه نشان دهد این کار به سادگی با وارد کردن دامنه رقیبتان قابل انجام است
هم چنین در SEMRush نشانی اینترنتی صفحه ای که برای هر کلمه کلیدی رتبه خوبی در گوگل گرفته هست. را فراهم می کند،. که به شما اجازه می دهد تا بدانید. که کدام محتوا به رقیبتان برای رتبه بندی در گوگل کمک کرده و شما می توانید .با چک آن محتوای به خصوص از نحوه تولید محتوای رقیبتان و چگونگی استفاده .از کلمه هاکلیدی در محتوا اطلاعات مفیدی کسب کنید
ابزارهای زیادتر برای پژوهش کلید واژه رقبا
ابزارهای متفاوت آنلاین، لیستی از کلمه هاکلیدی PPC رقیب شما (برای AdWords، Bing Ads، و غیره). با یک جستجوی سریع ارائه می دهند. ابزار جستجوی دلخواه ما SpyFu و SEMRush است، اما لیست کامل ابزار و گزینه های دیگر در زیر آمده هست.
FeedtheBot SEO
Ahrefs Keyword Explorer
BuzzSumo
Moz Open Site Explorer
Moz Keyword Difficulty and SERP Analysis Tool
چگونگی استفاده از کلید واژه رقبا
خوب، بیایید بگوئیم که شما سایت رقیب خویش را چک کردید، از ابزار کلید واژه ی دلخواه استفاده کرده اید، .و اکنون لیست کاملی از کلمه هاکلیدی مورد استفاده رقبا را دارید.بعد چه؟
راه های متفاوتی برای استفاده. از کلید واژه رقابا وجود دارد برای شروع کار، چند گام بعدی میتواند شامل موردها زیر باشد
چطور در برابر رقابا رشد کنید
چند گزینه برتر عبارتند از:
از اطلاعات بدست آمده استفاده برای مقاصد رقابتی رقابت استفاده کنید. تا ببینید که چطور در برابر رقابا رشد میکنید
از کلمه هاکلیدی رقبا برای جهت هدف قرار دادن مخطبان جدید استفاده کنید. و متناسب آنها شروع به تولید محتوای جدید کنید
کلمات جدیدی که پیدا کرده اید را در کمپین گوگل ادوردز خویش استفاده کنید.، این کار به احتمال زیاد منجر به زیادتر کردن ترافیک سایت شما می گردد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!