نکاتی موثر برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

ایا میخواهید اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهید؟در این مقاله میخواهیم به نکات بهبود اینگیجمنت اینستاگرام بپردازیم در ادامه به ۶ نکته موثر اشاره خواهیم داشت.

اینستاگرام تماما درباره ارتباط با جامعه مخاطبینتان است، در نتیجه هیچ راهنمای قدم به قدمی برای افزایش اینگیجمنت ریت وجود ندارد اما این ۶ نکته به شما کمک می‌کنند تا تمایلات جامعه مخاطبین خود را ارزیابی کنید و محتوایی که برای آینده‌ی فرایند کاری خود روی اینستاگرام مد نظر دارید را بچینید.

افزایش اینگیجمنت ریت اینستاگرام به منزله‌ی ارتقای سطح روابط شما با مشتریان و جامعه مخاطبینتان است که بی شک هم برای کسب و کار سودآور است و هم آینده کسب و کار شما برای بقا را تضمین می‌کند.

۱. محتوای مختلفی را امتحان کنید و اینگیجمنت آن را ارزیابی کنید

شما می‌توانید محتوای اینستاگرامی خودتان را در فرمت‌های مختلفی به اشتراک بگذارید: پست‌های تک عکسی، پست‌های چند عکسی، ویدیوهای IGTV، اینستاگرام ریلز و استوری‌های اینستاگرام. مشخص کردن نوع پستی که می‌خواهید منتشر کنید، اغلب اوقات نوع جامعه مخاطبی که می‌توانید جذب کنید را مشخص می‌کند. با مشخص شدن محتوای مورد علاقه جامعه مخاطبینتان، می‌توانید با انتشار محتوای موردعلاقه کاربران به افزایش اینگیجمنت اینستاگرامتان بپردازد.

در بافر – Buffer، تمرکز افراد روی ایجاد تنوع در فرمت‌های ارائه محتوا روی اینستاگرام است. در اسکرین شات‌هایی که در زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید ترکیبی از ویدیو IGTV، پست‌های چند عکسی، اینستاگرام ریلز و پست تک عکسی منتشر شده در فید اینستاگرام بافر را مشاهده کنید.

مطالعات حاکی از آن است که پست‌های چند عکسی از بالاترین میزان اینگیجمنت ریت اینستاگرام برخوردارند، همچنین در بین این پست‌ها آن‌هایی که ترکیبی از عکس و ویدیو دارند از بالاترین میزان اینگیجمنت ریت برخوردارند. اما چیزی که برای دیگر کسب و کارها تاثیرگذار است ممکن است برای شما چندان تاثیرگذار نباشد. با مطالعات مربوط به افزایش اینگیجمنت ریت مثل یک فرمول از پیش تعیین شده برخورد نکنید.

اینگونه درباره افزایش اینگیجمنت ریت فکر کنید که اگر برگزار کننده یک کلاس رقص هستید، و احتمال این وجود دارد که بتوانید رقصنده‌های بالقوه‌ای را هیجان زده کنید – محتوایی که بازخورد بسیار خوبی را خواهد داشت؛ می‌تواند پستی از محتوای چندگانه یا یک ویدیو IGTV از رقص محشری باشد که خودتان ویدیو آن را تهیه کرده باشید.

انتشار محتوایی که خودتان آن را تهیه کرده باشید تاثیر به سزایی در افزایش اینگیجمنت ریت اینستاگرام دارد.

۲. برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام به چیزی فراتر از لایک‌ها فکر کنید

بالا بردن تعداد لایک‌ها، فرایند اغوا کننده‌ای است، اما معیار مناسبی برای ارزیابی اینگیجمنت نیست و نقش به سزایی در افزایش اینگیجمنت ریت ندارد.

Madison Utendahl موسس Utendahl Creative در این باره می‌گوید: “اخیرا معیار سنجش ارزش محتوا در اینستاگرام به تعداد لایک و فالوور اکانت اینستاگرام تبدیل شده است. “در حال حاضر بهتر است به فکر تعداد ذخیره – saves و اشتراک گذاری – shares باشید.” چرا که دیده شدن هر چه بیشتر به منزله‌ی افزایش اینگیجمنت اینستاگرام و ارتقای هر چه بیشتر وضعیت کسب و کار به شمار می‌آید.

تعداد لایک‌ها به عنوان شاخصی بی بهره به شمار می‌آید – ما اسکرول می‌کنیم، دو بار روی پست‌ها ضربه می‌زنیم و سراغ کار و زندگیمان می‌رویم. شاخص‌های دیگر اینستاگرام، بیشتر پیرامون افرادی است که با محتوای اینستاگرام شما در تعامل‌اند و با تعاملشان با محتوای شما، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهند که به شکل اینگیجمنت و اینگیجمنت ریت در به شما نمایش داده می‌شود.

افراد با کامنت گذاشتن زیر پست به ما می‌گویند: “ما به اندازه‌ای به این محتوا اهمیت می‌دهیم که حاضریم نظرمان را زیر پست کامنت کنیم.”

تعداد اشتراک گذاری و فوروارد پست به ما می‌گوید: “من از این محتوا خوشم آمد و فکر می‌کنم شخص دیگری نیز از این محتوا خوشش بیاید.”

تعداد ذخیره سازی پست به ما می‌گوید: “این محتوا بسیار عالی است. دوست دارم در آینده هم این محتوا را مشاهده کنم.”

عدم تکرار اشتباه در ارزیابی اینگیجمنت

بسیاری از برندها این اشتباه را بارها و بارها تکرار می‌کنند که تعداد اشتراک گذاری‌ها و ذخیره‌سازی‌ها را کاملا نادیده می‌گیرند؛ چرا که این شاخص‌ها برای افراد قابل مشاهده نیست. حتما این سوال را از خودتان می‌پرسید که  خوب به چه دردی می‌خورد وقتی نتوانید با آن show off کنید، درست است؟

این تفکری بسیار غلط است. ذخیره سازی و بازنشر محتوایی که شما به اشتراک می‌گذارید نه تنها نشان می‌دهد که افراد به شما و محتوای شما اهمیت می‌دهند، بلکه به اینستاگرام هم می‌فهماند که محتوای شما برایشان مهم است.

الگوریتم اینستاگرام به بررسی این می‌پردازد که تعداد ذخیره سازی و بازنشر پست‌های شما چه‌قدر است؛ سپس به اطمینان از این موضوع می‌پردازد که این محتوا به سمع و نظر بازدید کنندگان محتوای شما می‌رسد و در فید آن‌ها نمایش داده می‌شود.

۳. برای افزایش اینگیجمنت به ایجاد گفت و گو بپردازید

اگر بدون برنامه محتوای خودتان را بیرون بریزید، نمی‌توانید انتظار جواب گرفتن از محتوا و افزایش اینگیجمنت پیرامون آن محتوا را داشته باشید. فرصت‌هایی را در اختیار مردم بگذارید که بتوانند به صورت مستمر با محتوای شما درگیر باشند. در پست‌های خود سعی کنید از یک سوال یا مولفه‌های کال تو اکشن – Call To Action (CTA) برای تشویق افراد نسبت به ایجاد درگیری با محتوایی که منتشر کردید استفاده کنید.

Utendahl می‌گوید: “به یاد داشته باشید که شما در حال تولید محتوا و صحبت با یک سری انسان هستید و انسان‌ها ذاتا نیاز دارند که شنیده شوند و دوست داشته شوند.” پرسش سوالات در محتوا یکی از راه‌های بسیار مناسب برای شکستن یخ و دعوت از افراد برای گفت و گو با شماست. اطمینان حاصل کنید که شما هم به صحبت‌های آن‌ها پاسخ می‌دهید – به کامنت‌ها و دایرکت‌هایی که به واسطه‌ی محتوای موردنظر برای شما می‌گذارند پاسخ دهید.

برای مثال پرسیدن طعم موردعلاقه مشتریان در پایان کپشن؛ این نمونه‌ای از پرسش‌های برند Popcorn Shed در کپشن اینستاگرامشان است. همچنین این برند سوالاتی این چنینی مثل “چه کسی این طعم را امتحان کرده است؟” مطرح می‌کنند. در پستی مطابق با عکس زیر که توسط این برند تعبیه و منتشر شده بود، تعداد چشمگیری از کامنت دریافت شد که برند Popcorn Shed به تمامی آن‌ها پاسخ داد.

وقتی تعداد کامنت‌های دریافتی روی یک پست بالا می‌رود، به محض از دست دادن نوتیفیکیشن، کامنت موردنظر تقریبا از دست رفته به حساب می‌آید. به همین جهت استفاده از ابزارهای کمکی مدیریت پروفایل اینستاگرام را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

در ویدیو زیر نمونه بارز استفاده از ابزار بافر – Buffer در اکانت Shine With Natasha را می‌بینید که چگونه برای تبدیل فالوورها به fan – طرفدار، از این ابزار استفاده می‌کنند.

۴. استفاده از فیچرهای تعاملی اینستاگرام برای افزایش اینگیجمنت

از استیکرهای تعاملی اینستاگرام نیز در استوری‌های خود استفاده کنید. استیکرهایی همچون اینستاگرام پولز – Instagram polls، سوالات – questions، سوالات چند گزینه‌ای – quizzes و عوامل این چنینی استفاده کنید تا فالوورها و مشتریان خود را به درگیری و تعامل در محتوای خود دعوت کنید.

موضوع مهم درباره استیکرهای اینستاگرام این است که تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا رای خود را در سیستم رای‌گیری – poll یک استوری ثبت کیند یا با بالاترین تعداد استیکرهای چشم قلبی، احساس خود نسبت به تصویر یک سگ بانمک را توصیف کنید و موارد دیگری از این قبیل. – تمامی این اقدامات، ایجاد تعامل میان فالوورها و محتوای شما را در پی خواهد داشت.

۵. برای افزایش اینگیجمنت ثابت قدم باشید

الگوریتم اینستاگرام به کاربران فعال کمک می‌کند، در نتیجه پست‌گذاری مستمر به شما کمک می‌کند که محتوای خود را در اختیار کاربران بیشتری بگذارید. برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بهترین زمان ممکن برای پست گذاری اینستاگرام برای برند خود را به دست بیاورید.

به عقیده Marnely Murray هم بنیانگذار Shored Up Digital “ثابت قدمی، رقابت را از بین می‌برد”. “به عنوان یک کسب و کار، بهتر است که شما هر روز پس بگذارید. اگر من تصمیم بگیرم که اینستاگرام شما را فالو کنم، به این دلیل است که می‌خواهم محتوای اینستاگرام شما را مشاهده کنم.”

پست گذاری مستمر به شما کمک می‌کند تا سوخت لازم برای افزایش اینگیجکمنت اینستاگرام راتامین کنید. وقتی کاربران با محتوای شما تعامل دارند، باعث می‌شود که اینستاگرام محتوای شما را بیش از پیش به کاربرانی که به محتوای شما واکنش نشان می‌دهند، نمایش دهد. به طور میانگین، کسب و کارها حداقل روزی یک پست را در صفحه اینستاگرامشان منتشر می‌کنند و وقتی پست‌های بیشتری را منتشر می‌کنند، افزایش خاصی را در اینستاگرامشان مشاهده نمی‌کنند.

۶. عوامل موثر روی افزایش اینگیجمنت ریت اینستاگرام را تحت نظارت قرار دهید

اگر تمایل دارید به افزایش اینگیجمنت ریت اینستاگرامتان بپردازید، ارزیابی و رسیدن به محتوایی که بازتابی از جامعه مخاطب شماست، قدم بسیار بزرگی به حساب می‌آید که در بخش‌های قبل هم به آن اشاره کردیم. هروقت بتوانید تشخیص دهید که چه محتوایی بیشترین  اینگیجمنت اینستاگرام را برای شما رقم می‌زند، می‌توانید بیشتر به ارائه محتوایی از این سبک بپردازید.

برای مثال، اگر محتوای تولید شده توسط کاربر – User Generated Content (UGC) اینگیجمنت ریت بیشتری دریافت می‌کند، بهتر است که اغلب محتوای صفحه شما را، این دسته از محتوا در بر بگیرد. برای ارزیابی هر چه بیشتر محتوای خودتان، اینگیجمنت ریت پیج را در بازه‌های زمانی هفتگی یا ماهانه زیر نظر بگیرید و مشخص کنید کدام دسته از محتوای شما، اینگیجمنت ریت بیشتری دریافت کرده است.

اگر از ابزار اندازه‌گیری بافر – Buffer استفاده می‌کنید، می‌توانید در سریعترین زمان ممکن و با استفاده از چند کلیک ساده به ارزیابی و تشخیص محتوایی که بالاترین میزان اینگیجمنت ریت را دریافت کرده دست پیدا کنید.

با تمرکز روی جامعه مخاطبین، اینگیجمنت افزایش خواهد یافت

به عقیده‌ی D’Shawn Russell از کمپانی Southern Elegance Candle “حضور کسب و کار پیرامون مشتریان باید به گونه‌ای باشد که کسب و کار چیزی که مشتریان دوست دارند ببینند را به آن‌ها نمایش دهد.”

ارزیابی  اینستاگرام با مشخص کردن این موضوع شروع می‌شود که مخاطبین شما پیرامون چه مواردی صحبت می‌کنند، چه چیزی را به اشتراک می‌گذارند و در کل از چه چیزی لذت می‌برند. افزایش اینگیجمنت ریت اینستاگرام تماما پیرامون ساخت و اشتراک گذاری محتوایی باشد که آن‌ها انتظار دارند.

D’Shawn Russell می‌گوید: “ما زمان زیادی را صرف ایجاد تعامل با مشتریان می‌کنیم تا بفهمیم دقیقا چه چیزی می‌خواهند.”؛ “در نتیجه از آن چیزی که دوست دارند بیشتر در اختیارشان قرار می‌دهیم و در نتیجه آن‌ها به کنکاش بیشتر در پست‌هایی می‌پردازند که درباره ما نیست بلکه درباره آن‌هاست.” اگر مشتاق ارزیابی اینگیجمنت ریت اینستاگرامتان هستید، می‌توانید از ابزار اندازه‌گیری بافر استفاده کنید تا به شما در این امر کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.